شتر سواری

کویر مصر جایی است که یک بار و برای همیشه آرزو می کنید.

کویر مصر که در مرکز کویرهای ایران در 45 کیلومتری شرق شهر جندق و 30 کیلومتری شمال شهر خور در استان اصفهان قرار دارد، یکی از برترین جاذبه های گردشگری و گردشگری طبیعی برای علاقه مندان به زیبایی بی حد و حصر آن است.این کویر در گذشته به مزرعه یوسف و چاه دراز معروف بود که داستان جالبی دارد ،یوسف که بنیانگذار روستای مصر بود فردی سرمایه دار بود که تلاشهای زیادی برای آبادی روستای مصر انجام میداد به همین خاطر مردم به آن روستا مزرعه یوسف میگفتند بعداز خشک شدن قنات های روستا یوسف مجبوربه حفر چاه های عمیق شد و چون روز به روز سفره های آب زیرزمینی پائین تر میرفتند یوسف هم ناچارا چاه های عمیق تر و طول و درازتری را حفر میکرد به همین دلیل مردم، روستا را “چاه دراز” نامیدند.اما از آنجایی که یوسف این نام را دوست نداشت از اهالی خواست چون نام وی یوسف و داستان یوسف پیامبر نیز در سرزمین مصر اتفاق افتاده بود از آن به بعد نام این روستا را مصر بنامند. اهالی روستا نیز از آنجا که برای یوسف احترام زیادی قائل بودند، این روستا را «مصر» نامیدند.

 

بهترین زمان سفر به کویر

بهترین زمان برای بازدید از صحرای مصر، مانند هر مکان بیابانی گرم و خشک دیگری که در آن دما و گرمای نامناسب فصل تابستان بسیار آزاردهنده می شود، از اواخر آذر ماه تا اواسط اسفند ماه است، هوای معتدل البته با توجه به شرایط آب و هوایی کویری که در آخر شب رو به سردی میرود. (پس همیشه یه دست لباس گرم همراهتون باشه)

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بازار خان یزد؛ قدیمی و باشکوه!

 

شب وآسمان کویر

مطمئنا یکی از آرزوهای هر فردی در زندگی خیره شدن به ستاره ها و لذت بردن از سکوت شبانه کویر مصر است و این آرزو را می توان با سفر شبانه به صحرای مصر برآورده کرد چرا که ترکیب خاص شب با سکوت و آسمان پرستاره و آتش و چای حتما حتما یه سفر به یاد موندنی رو براتون رقم میزنه مخصوصا اگر این سفر رو با قوی سیاه پارسیان برید به یادموندنی ترهم میشه.

دیدنی های کویر مصر

رمل‌ها یکی از خیره‌کننده‌ترین و غیرمعمول‌ترین مناظر صحرای مصر هستند و تماشای وسعت این تشکل‌های شنی و منحصربه‌فرد قطعا بسیار ارزشمند است.

همچنین یکی از شهرک های دیدنی مصر” نیزارهای مصر” است که در 6 کیلومتری آن واقع شده و منظره ای باشکوه از ترکیب نیزارها با ماسه و پوشش گیاهی اطراف آن را به نمایش می گذارد که در نوع خود بی نظیر است.

کویر مصر

گودال های سلکنون گودال های عجیب و زیبا در جنوب کویر که حالتی فرو رفتگی با شیب ملایمی را در صحرا به وجود آورده اند علت نامگذاری این منطقه به سلکنون، سیل ویرانگر سال 1355 روستای مصر بوده است که در این منطقه دریاچه عظیمی ایجاد کرده است. لغت سلکنون ساده شده لغت سیل کنون است که به این منطقه اتلاق می گردد.

پوشش گیاهی و جانوری کویر مصر

در کویر مصر درختان و درختچه هایی مانند گز، طاق، نخل، کیچ و درمن را وجود دارند که نشانه زندگی در کنار شن های زرد و نارنجی کویر هستند و جلوه ای منحصر به فرد به صحنه می دهند. .

پوشش جانوری کویر مصر

کویر مصر خالی از موجودات نیست و پوشش جانوری قابل توجهی دارد که معمولاً در شب فعال هستند و بر جذابیت کویر می افزایند. صحرای مصر زیستگاه حیوانات دو پا و ریز، مرجان ها، روباه های شنی، خرگوش ها، گربه های شنی و دیگر گونه های کوچک و گزنده است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  سفری به دل تاریخچه ی سفر

تفریحات و هیجانات کویر مصر

موتور چهار چرخ

یکی از تفریحات کویرمصر موتور سواری است که حس شگفت انگیزی از راندن موتورهای چهار چرخ بر فراز تپه های شنی صحرا میباشد.

موتورچهارچرخ کویر مصر

شتر سواری

“شترسواری” سرگرمی رایج و لذت بخش دیگردر کویر است .شتر سواری و نوازش کوهان آن ها، صحرا نوردی و عکاسی از شتر تجربه فوق العاده و حس نزدیکی به طبیعت را برای شما به ارمغان می آورد.

شترسواری کویر مصر

آفرود

اگر به “آفرود” علاقه مند هستید، می توانید با دوستان و همراهان خود ماشین های آفرود کرایه کنید و بر روی ماسه های هموار کویر مصر در آفرود سوار شوید و لذت وصف ناپذیری هیجان انگیز را تجربه کنید.

آفرود کویر مصر

عکاسی در کویر

“عکاسی در کویر” و گرفتن عکس های خاطره انگیز و خلاقانه یک تفریح ​​ساده اما مفرح و جالب است که می تواند شما را مشغول کند و توجه شما را به زیبایی محیط بکر و طبیعی کویر جلب کند.

عکاسی کویر

سندبوردینگ

“سندبورد سواری” یا سر خوردن روی تپه های شنی با تخته نیز ممکن است لذت بخش باشد و می تواند خاطرات شاد و خوشایندی را برای شما رقم بزند.

تور کویر مصر

باتوجه به مسافت 713 کیلومتری پیش رویمان از تهران تا کویر مصر معمولا تورهای کویر مصر به صورت یک و نیم روزه یا دوو نیم روزه برگزار میگردد.به همراه اقامت در اقامتگاه های پر رمز و راز کویر و سکوت و آرامش شب در کنار همراهانتون و تجربه های خیال انگیز وفراموش نشدنی.

برای اطلاع و ثبت نام در تورهای کویر مصربا کارشناسان ما در قوی سیاه پارسیان تماس حاصل فرمائید.

021-65255534   ***   0903-8634341

 

 

 

4 دیدگاه‌ها

  1. یه سفر خاطره انگیز
    پر رمز و راز
    پر از سکوت و زیبایی به همه توصیه میکنم برن از کویر لذت ببرن .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید