تور تایلند قوی سیاه پارسیان

سیستم حمل و نقل در تایلند

تایلند در تمام ماه های سال مقصد فوق العاده ای برای گردش است. به دلیل شهرت زیاد این کشور سالیانه گردشگران و مسافران زیادی مشتاق بازدید از طبیعت بکر و زیبا و جاذبه های شگفت انگیز تایلند هستند.

پس از سفر به تایلند اولین و مهم ترین نیازتان رفت و آمد و تردد در سطح شهر می باشد، بنابراین لازم است اطلاعات کافی را پیش از سفر در مورد حمل و نقل در تایلند بدانید.

شبکه حمل و نقل در تایلند تقریبا متراکم است و با آن تقریبا می توانید به همه جای کشور سفر کنید. البته در بسیاری موارد ترانسفر در بازدید از جاذبه های مختلف، به عهده ی مسئولان برگزاری تور است، اما در موارد لزوم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می تواند تا حدود زیادی به مدیریت هزینه های سفر کمک کند.

هزینه حمل و نقل در تایلند می تواند یکی از دغدغه های مسافران باشد، اما جالب است بدانید هزینه حمل و نقل در تایلند ارزان و دارای شبکه ای متراکم می باشد.

حمل و نقل در تایلند (اتوبوس)

در تایلند اتوبوس یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل است، همچنین اولین وسیله ای است که برای تردد انتخاب می شود. اتوبوس ها در تایلند زود به زود راه می افتند و معمولا شلوغ هستند. برای خرید بلیط ارزان اتوبوس می توانید به شرکت دولتی اتوبوس بروید. شرکت های خصوصی زیادی هم هستند که اتوبوس های «وی آی پی» و راحت ارائه می دهند.  به جز تعداد کمی از اتوبوس ها که برای مسافت های کوتاه تر هستند بقیه اتوبوس ها شرایط خوبی دارند و از سیستم تهویه برخوردارند.

دو نوع اتوبوس در تایلند وجود دارد، اتوبوس کولر دار و اتوبوس بدون کولر. اتوبوس کولر دار دارای خدماتی از قبلی اینترنت بی سیم نیز می باشد، از این رو بلیط آن گران تر می باشد. اما اتوبوس بدون کولر به علت ارائه خدمات کم ارزان تر نیز است، اما تردد با آن در تایلند به دلیل آب و هوای گرم دشوار می باشد.

این اتوبوس ها برای قشر ضعیف تایلند رایگان می باشد. دولت تایلند برای حفظ محیط زیست در تلاش است تا، اتوبوس های برقی را وارد این چرخه نماید.

گاهی ترمینال ها در خارج شهر هستند و برای رسیدن به آن ها باید از وسایلی مثل تاکسی، توک توک و استفاده کنید.

بانکوک دو ترمینال اتوبوس مهم دارد:

  • ترمینال موچیت | mochit bus terminal: این ترمینال بزرگ ترین ترمینال بانکوک است و برای سفر به شهرهای شمالی باید به آنجا بروید هر چند که بعضی از اتوبوس های این ترمینال به سمت شهرهای جنوب و شرقی هم می روند.
  • ترمینال سای تای مای | Sai Tai Mai bus terminal: از این ترمینال می توانید به سمت جنوب و اکومای (Ekkamai) در شرق بروید.

حمل و نقل در تایلند (قطار)

قطار یکی دیگر از ارزان ترین وسایل حمل و نقل در تایلند است. بلیط قطارهای درجه سه خیلی ارزان هستند اما به نسبت آهسته حرکت می کنند و متوسط سرعت آن ها ۴۰ کیلومتر است. اگر عجله ندارید حتما مسافرت را با قطار تجربه کنید، چراکه سفری لذت بخش در انتظار شماست. جالب است بدانید در این قطارهای درجه سه، دستفروشان نیست. راه آهن بین المللی تایلند به سمت شهرهای باتروورت و کوالالامپور در مالزی حرکت کرده و در آخر به سنگاپور می رسد. و البته تقریبا ۴۸ ساعت در راه هستید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  آلمان به چه چیزی معروف است؟

حمل و نقل در تایلند

فواید سفر با قطار زیاد است، بطور مثال وقتی با قطار سفر می کنید مردم محلی را می بینید چون بیشتر مسافران قطار را، مردم تایلند تشکیل می دهند افرادی که مهربانند و دوست دارند همه خوراکی ها و میوه هایی که دارند با دیگران تقسیم کنند. تماشای دستفروشانی که به قطار می آیند تا چیزهایی مثل کیک برنجی، کباب و .. بفروشند واقعا جالب است.

قطارها انواع مختلفی دارند از درجه یک و درجه سه گرفته تا سریع السیر و آهسته. در قطار است که از پشت شیشه ها طبیعت بکر خارج شهرهای تایلند را کشف می کنید البته اگر دوست دارید غرق این طبیعت شوید بهتر است که سوار قطارهای درجه سه شوید.

حمل و نقل در تایلند

حمل و نقل در تایلند (هواپیما)

یکی از روش های سریع و بدون ترافیک سفر کردن، پرواز می باشد، لزوما در تایلند چندان گرون نیست. بطور مثال هواپیمایی (نوک ایر) پرواز های ارزانی دارد. در ۲۰ شهر تایلند فرودگاه وجود دارد، که اگر قصد رفتن به بانکوک را داشته باشید حتما پرواز مناسبی پیدا می کنید. یکی دیگر از خطوط هوائی این کشور، Bangkok Airlines نام دارد که دارای پروازهایی به بیشتر کشورهای جنوب شرق آسیا است. خطوط هوایی ایرآسیا Airasia نیز با ارائه پروازهای ارزان قیمت به بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا و برخی کشورهای اروپایی، گزینه مناسب دیگری است که در سفرهای هوایی به تایلند می‌توان از ان استفاده کرد.  

فرودگاه بین المللی Suvarnabhumi در بانکوک برای پرواز های بین المللی و داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از خطوط هوائی این کشور، Bangkok Airlines نام دارد که دارای پروازهایی به بیشتر کشورهای جنوب شرق آسیا است. خطوط هوایی ایرآسیا Airasia نیز با ارائه پروازهای ارزان قیمت به بیشتر کشورهای جنوب شرقی آسیا و برخی کشورهای اروپایی، گزینه مناسب دیگری است که در سفرهای هوایی به تایلند می‌توان از ان استفاده کرد.

تور تایلند قوی سیاه پارسیان

حمل و نقل در تایلند (قایق و کشتی)

باتوجه به جزایر زیبای تایلند، قایق و کشتی سواری یکی از وسایل رایج حمل و نقل در تایلند است. به غیر از سامویی و پوکت که دارای فرودگاه هستند و می توانید با هواپیما سفر کنید، برای رفتن به جزایر دیگر باید از کشتی های مسافربری و قایق استفاده نمایید. نکته قابل توجه این است که، گزینه های مختلفی برای قایق سواری دارید؛ قایق دربست، قایق دم دراز، قایق شبانه، قایق های شاتل هواپیما، کشتی های بزرگ و...

تور تایلند قوی سیاه پارسیان

بانکوک شهر پر تردد تایلند است از همین جهت گشت و گذار با قایق در بانکوک تایلند یکی از تجربه های شگفت انگیز می باشد که هرگز نباید از آن غافل شوید.

تور تایلند قوی سیاه پارسیان

حمل و نقل در تایلند (تاکسی)

یک دیگر از آسان ترین و کار آمدترین راه جابه جایی در سطح شهر استفاده از انواع تاکسی است. اغلب تاکسی ها جدید و جادار هستند. این تاکسی‌ها علاوه بر رنگ‌های سنتی سبز-زرد و قرمز-آبی در رنگ‌های جیغی مانند نارنجی روشن، قرمز و حتی صورتی هم وجود دارند، که به زیبایی شهر خیلی کمک می کند.

تور تایلند قوی سیاه پارسیان

بیشتر تاکسی ها تاکسی متر دارند، کرایه ورودی در دو کیلومتر اول۵۰ بات و در ادامه برای هر کیلومتر ۷ بات به آن اضافه می شود. توجه داشته باشید که تعدادی از تاکسی‌ های پوکت که با شرکت ‌های خصوصی کار می‌کنند، تاکسی ‌متر ندارند اما در عوض قبل از سوار کردن مسافر، نرخ ثابتی برای مقصد اعلام می‌کنند.

تور تایلند قوی سیاه پارسیان

پیدا کردن تاکسی به خصوص در نزدیکی هتل‌ها، مراکز خرید و دیگر جاذبه‌های توریستی کار سختی نیست، با این وجود هنگام بارش باران و ساعات پر ازدحام ممکن است کمی منتظر بمانید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  جذاب ترین بازارهای دنیا

نکاتی درمورد تاکسی های تایلند

  • با توجه به وجود تاکسی مترها، بهتر است از روشن بودن آن مطمئن شوید.
  • رنگ تاکسی ها مربوط به شرکتی است که با آن کار می کنند و تفاوتی در کرایه ی آن ها ندارد.
  • انتظار نداشته باشید همه‌ی راننده‌های تاکسی در بانکوک، این شهر را مثل کف دستشنان بشناسند. بهتر است همواره آدرس دقیق و یک نقشه به همراه داشته باشید.
  • عجب نیست اگر گاهی برخی از راننده‌ها از رساندن شما به مقصد مد نظرتان اجتناب کنند. گرچه نمی‌شود برای این موضوع کار زیادی انجام داد، اما در صورت تمایل بد نیست به سازمان حمل و نقل با شماره تماس ۱۵۸۴گزارش راننده‌ی خاطی را بدهید. اگر از پلاک ماشینش عکس بگیرید، بهتر نتیجه خواهید گرفت. پلاک‌ها هم در داخل و هم در بیرون تاکسی نصب شده‌اند.

حمل و نقل در تایلند(توک توک)

توک توک معروف ترین وسیله حمل و نقل تایلند است و امروز دیگر به جاذبه های گردشگری تبدیل شده است. توک‌-توک، موتور سه چرخ، موتور سه‌پاچه یا ریکشاو از آن دست وسایل نقلیه‌ای است که در سفر به تایلند حتما باید آن را تجربه کنید.

تور تایلند قوی سیاه پارسیان

شاید تصور کنید که توک توک نیز وسیله حمل و نقل ارزانی است، اما این طور نیست. حتی ممکن است از تاکسی هم گران تر باشد. این وسایل نقلیه که قدمت آن‌ها به جنگ جهانی دوم باز می گردد، امروزه یکی از مشخصه‌های اصلی و نمادین سیستم حمل و نقل در تایلند به شمار می‌روند. سواری با این وسیله‌ی نقلیه بیشتر از اینکه کارگشای رسیدن به مقصد باشد، تجربه‌ای مفرح است.

تور تایلند قوی سیاه پارسیان

کرایه توک توک همیشه توسط راننده ها تعیین می شود، که اغلب هم زیاد هستند. البته بستگی به فاصله ی مسیر، زمان روز، میزان ترافیک و خلق و خوی رانندگان نیزدارد. بهتر است، توک توک‌ها را بیشتر برای مسیرهای کوتاه استفاده کنید تا هزینه‌های سنگینی به شما تحمیل نشود.

حمل و نقل در تایلند(مترو)

مترو بهترین وسیله حمل و نقل عمومی در تایلند است، همچنین سریع ترین روش های جا یه جایی در جای جای شهر است. مترو دو خط آبی و بنفش دارد و خط آبی آن در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است.

لازم به ذکر است که علاوه بر اتوبوس ها ، وسایل نقلیه دیگری هم در حمل و نقل عمومی تایلند دخیل هستند که همان مینی ون ها هستند و سریع تر از اتوبوس می باشند و کرایه آن ها از اتوبوس بالاتر است ، لازم به ذکر است که تاکسی ها اغلب مجهز به تاکسی متر هستند و ورودی اولیه ۵۰ بات و برای هر دو کیلومتر ۷ بات به آن اضافه می گردد .

تور تایلند قوی سیاه پارسیان

حمل و نقل در تایلند(Skytrain)

اسکای تِرِین یا قطار های اسکای به معنی آسمان یکی از مدرن ترین شبکه های حمل و نقل در تایلند هستند که به آن ها BTS (Bangkok Mass Transit) هم گفته میشود و سرعت زیاد و قیمت مناسبی دارند و معمولا از ۶ صبح تا نیمه شب کار می کنند و معمولا در طول هفته خیلی شلوغ هستند ولی اخر هفته ها گاهی وقت ها سوار شدن در این قطار ها واقعا سخت میشه.

حمل و نقل تایلند قوی سیاه پارسیان

برای استفاده از این اسکای ترین ها هم باید کارت های مخصوصی به نام Rabbit card تهیه کنید که می تونید از کیوسک هایی که توی ایستگاه های BTS هست، بخرید.

حمل و نقل عمومی در زندگی روزانه مردم تایلند تاثیر بسزایی دارد چرا که بیشتر مردم از این سیستم استفاده می کنند. به کمک این مقاله برای سفر به تایلند آمادگی لازم را نسبت به حمل و نقل در تایلند خواهید داشت. برای ثبت رزرو تور تایلند، بانکوک و پاتایا در سایت قوی سیاه اقدام نمایید و یا با شماره تماس  ۶۵۲۵۵۵۳۴ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید