خرید بلیط قطار

خرید بلیط قطار، یکی از وسایل نقلیه ای که هنگام سفر میتوان از آن استفاده کرد، قطار است که امروزه گسترش خطوط و پیشرفت بسیاری نسبت به زمان قدیم کرده است.قوی سیاه پارسیان به عنوان نماینده مستقیم رجا فروش بلیط قطار به دو روش حضوری و آنلاین با امکان رزرو، خرید، کنسلی(استرداد) و پشتیبانی آنلاین را برای مسافران محترم فراهم نموده‌ است.

برای خرید بلیط قطار کافیست وارد سایت قوی سیاه شوید و با وارد کردن نام شهر مبدا و و مقصد و تعیین تاریخ رفت و برگشت، تمام جزئیات سفر ریلی خود از جمله نوع قطار، شرکت ریلی، ساعت حرکت خود را تعیین کرده و پس از پرداخت آن بلیط خود را بصورت آنلاین دریافت کنید.

بطور کلی قطار های ایران به دو دسته کوپه ای و سالنی(اتوبوسی) تقسیم میشوند که نوع چینش صندلی و خدمات ارائه شده در طول سفر متفاوت است، به عنوان مثال صندلی قطارهای کوپه ای تبدیل به تخت میشوند اما قطار های سالنی بسته به ظرفیت قطار دارای سه یا چهار صندلی در هر ردیف می باشند.

امروزه امکان حمل خودرو با قطار نیز فراهم شده که ظرفیتی حدود ۱۰ الی ۱۲ خودرو در قطار را دارد شما میتوانید از این امکان در خطوطی مانند مسیر تهران به مشهد، بندرعبارس، کرمان، اهواز، تبریز و همچنین اصفهان به بندرعباس و دیگر مسیرهای نظیر مشهد – بندرعباس و بالعکس استفاده کنید.

شرکت‌های ریلی در ایران

به صورت کلی شرکت رجا و شرکت‌های زیرمجموعه سفیر و شرکت فدک، تامین‌کنندگان قطارهای خطوط ریلی ایران هستند شرکت‌های زیرمجموعه سفیر عبارتند از: راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل)، جوپار، ریل سیر کوثر، ریل ترابر سبا، مهتاب سیر جم (مهتاب)، قطارهای مسافری نور (نورالرضا)، رعد و پارس لاریم.

شرکت راه آهن ایران معروف به رجا، قدیمی‌ترین و مهمترین شرکت ارائه خدمات ریلی در ایران است،اما در کنار آن شرکت های ریلی دیگری فعالیت میکنند که میتوان به شرکت‌های زیرمجموعه سفیر و شرکت فدک اشاره کرد.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا یکی از معدود شرکت های حمل و نقل ریلی ایران است که مجهز به قطار های ۵ ستاره و لوکس می باشد. قطار زندگی بهترین قطار شرکت رجا است. همچنین این شرکت در زمینه ارائه قطارهای سریع السیر نیز هست. قطار های سالنی پردیس سریع السیرترین قطار لوکس ایران می باشد.

ناوگان مسافری شرکت رجا از نظر ساختار و همچنین نوع خدماتی که در آنها ارائه می شود در دسته بندی مختلف قرار می گیرند.شاخص ترین قطار های شرکت رجا که توسط راه آهن ارزیابی و رتبه بندی شده است عبارتند از:

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  کویرگردی

قطار زندگی: ویژه ۵ ستاره

قطار سیمرغ: ویژه ۴ ستاره

قطار سبز: ویژه ۴ ستاره

قطار سپهر: ویژه ۴ ستاره

قطار غزال: ویژه ۴ ستاره

قطار پردیس: ویژه ۴ ستاره

قطار پلور: ۴ ستاره

قطار صبا: ۴ ستاره

قطار البرز: ۳ ستاره

قطار توس: ۳ ستاره

قطار میلاد: ۳ ستاره

قطار شهاب: ۳ ستاره

قطار پارسی: ۳ ستاره

قطار الوند: ۳ ستاره

قطار ارم: ۳ ستاره

قطار خلیج فارس: ۳ ستاره

قطار نسیم: ۲ ستاره

قطار زاگرس: ۲ ستاره

همچنین شرکت های دیگری در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت می کنند که در ادامه به معرفی اجمالی مهم ترین آنها می پردازیم.

شرکت سفیر ریل آسیا

شرکت سفیر در سال ۱۳۶۱ با هدف فروش بلیط قطار های مسافربری از طریق آژانس های داخل و خارج از کشور از طریق شبکه اینترنت، ایستگاه های اتوماتیک فروش بلیط، نمایندگان مستقر در ایستگاه ها و سراسر کشور تشکیل شد.در حال حاضر به جز بلیط های قطار شرکت حمل و نقلی رجا و شرکت فدک، بلیط سایر سایر قطار ها از جمله مهتاب سیر جم، نورالرضا، ریل ترابر آسیا، ریل سیر کوثر، جوپار، رعد تبریز و پارس لاریم توسط سامانه فروش شرکت سفیر به فروش می رسد.

نور الرضا

شرکت ریلی نورالرضا فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است و یکی از یکی از بهترین قطارهای مسافربری ایران می باشد، شرکت قطار نورالرضا را باید یکی از شرکت های ریلی لوکس کشور در نظر گرفت؛ چرا که نورالرضا تنها شرکتی است که بدون واسطه اقدام به خرید واگن های سازندگان خارجی کرده است بنابراین با خرید بلیط قطار نور الرضا می توان از امکاناتی مانند سیستم های صوتی و تصویری استفاده کرد که در نتیجه تجربه ای لذت بخش، آسوده و ایمن را برای شما فراهم کند. همچنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار نورالرضا را به عنوان اولین قطار گردشگری ایرانی انتخاب نمود.

 

شرکت راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل)

این شرکت در سال ۱۳۷۱ در تهران به ثبت رسید. هم اکنون بن ریل مالکیت قطار های مسافری غزال، سروش، پرستو، پارسی و سفیر را داراست.

شرکت ریل ترابر سبا

در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد که با تکیه بر توانمندی های متخصصین داخلی اقدام به بازسازی واگن ها و افزایش سطح کیفیت و خدمات نمود. درحال حاضر ناوگان این شرکت از واگن های پارسی(غدیر)، نگین و اتوبوسی نگین تشکیل شده است.

شرکت قطار های مسافری و باری جوپار

شرکت جوپار از شرکت های مهم حمل و نقل ریلی در کشور است که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز نموده.این شرکت نام خود را از شهر جوپار در منطقه ماهان کرمان گرفته، در نتیجه شرکتی کرمانی است.جوپار به عنوان اولین شرکت خصوصی قطاری با توجه به سیاست های خود در زمانی کوتاه توانست به یکی از بزرگترین شرکت های ریلی در مسیر های قطار تهران به کرمان،تهران به بندر عباس،تهران به زاهدان و زاهدان به مشهد شود.ناوگان این شرکت از واگن های پارسی(کویر) و اتوبوسی ماهان تشکیل می شود.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  سلانسر ییلاق بی نظیر رودبار

شرکت ریل سیر کوثر

این شرکت از سال ۱۳۸۴ وارد عرصه حمل و نقل شد و با دو نوع قطار غزال و اپتیما سعی کرده نیاز مسافران خود را پوشش دهد.البته این شرکت خدمات خود را به حمل مسافر محدود نکرده و در سال ۱۳۹۱ ورود قدرتمندانه ای به عرصه قطار های حمل بار داشت.

شرکت رعد تبریز

این شرکت در سال ۱۳۸۲ در تبریز به عنوان یکی از شرکت های مالک کلیه قطار های اسپانیایی در بخش حمل ونقل ریلی(مسافری) در کشور بنیان گذاری شد.ناوگان این شرکت از واگن سهند تشکیل شده است.

شرکت مهتاب سیر جم

این شرکت ابتدا با نام مهتاب تجارت خزر در سال ۱۳۸۷ تاسیس و در سال ۱۳۸۸ به شرکت مهتاب سیر جم تغییر نام یافت. ناوگان این شرکت که از واگن های پارسی(مهتاب) تشکیل شده تا حد زیادی توسعه یافته و در مسیر های مهمی همچون تهران خرمشهر، تهران شیراز و اهواز مشهد فعالیت دارد.

شرکت ریل پرداز نوآفرین (فدک)

این شرکت در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و با هدف ارائه خدمات متفاوت افدام به خرید و بهره برداری از واگن های ساخت کشور آلمان نموده و مورد بازسازی قرار داد و اولین قطار آن با نام تجاری فدک راه اندازی شد.امکان خرید بلیط قطار فدک در سه کلاس عادی(اکونومی)، تجاری(بیزینس)، فدک(ویژه) به صورت آنلاین امکان پذیر است.

شرکت پارس لاریم

این شرکت در سال ۱۳۸۶ به منظور خرید و فروش مواد غذایی و بسته بندی آنها تاسیس گردید و در ادامه در سال ۱۳۸۸ به منظور توسعه فعالیت های بازرگانی مجوز سیر و راهبری را در مسیر تهران مشهد اخذ نمود و به این ترتیب علاوه بر فروش بلیط قطار و جابجایی روزانه تعداد قابل ملاحظه ای مسافر، مسئولیت پذیرایی و تامین نوشیدنی های گرم و سرد و سرو غذا در مسیر برای مسافران محترم را فراهم نموده است. در ادامه این شرکت اقدام به خرید تعدادی واگن غزال نموده که در حال حاضر از شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل ریلی مسافری محسوب می شود.

سایر شرکت ها

تعدادی از شرکت های مالک قطار در سال های گذشته به دلایل مختلف از این عرصه کناره گیری نموده اند که از مهمترین آنها می توان به شرکت های وانیا ریل و قطار های مسافری هستیا اشاره نمود.

شما می توانید برای خرید بلیط های ذکر شده از سایت قوی سیاه پارسیان استفاده کنید

و یا با شماره ۶۵۲۵۵۵۳۴ تماس حاصل فرمائید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید