مراکز خرید آنکارا

۶ تا از بهترین مراکز خرید آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه

شهر آنکارا پایتخت پهناور کشور ترکیه است که در دل خود از ساختمان های مدرن شهری ، نهادهای دولتی و شرکت های تجاری بزرگ گرفته تا دانشگاه ها و سفارت خانه های خارجی را در این کشور جای گرفته اند و مهمتر اینکه شهر آنکارا شاهراه ارتباطی و قطب حمل و نقل کشور ترکیه بشمار می رود که دقیقا در مرکز کشور و فلات آناتولی واقع شده و راه را برای دسترسی مسافران و گردشگران به سایر مناطق مهم ترکیه هموار و راحت می کند. بسیاری از ایرانی ها در طول سال راهی آنکارا می شوند. شما هم اگر قصد دارید به دیدار این پایتخت زیبا بروید، تور ترکیبی ترکیه آنکارا، قونیه، کاپادوکیا را فراموش نکنید و با کارشناسان ما در تماس باشید .

مراکز خرید آنکارا نقش مهمی در گردشگری این شهر تاریخی و زیبا دارد . با هم در این مقاله چند تا از این مراکز خرید و بررسی میکنیم.

۱. آنکامال ANKAmall Alışveriş Merkezi 

مطمئنا در لیست ۶ تا از بهترین مراکز خرید در آنکارا، آنکامال در سر لیست قرار خواهد گرفت.آنکامال  در ۲۷ آگوست ۱۹۹۹ با نام “مرکز خرید آنکارا میگروس” افتتاح شد و در سال ۲۰۰۴ نام آن به  “ANKAmall” تغییر یافت و در  ۱۲ می ۲۰۰۶ افتتاح شد.
این مرکز که در مجموع ۲۷۸ هزار متر مربع مساحت دارد. بیش از ۳۰۰ فروشگاه در این مجموعه فعال میباشد. یک پارکینگ با ظرفیت ۶ هزار وسیله نقلیه خیال شما را از محل پارک خودرو خود راحت میکند. آنکامال  همچنین دارای یک هتل ۵ ستاره با ظرفیت ۵۶۸ تخت می باشد. آنکامال پس از تغییر نام، با واکنش موسسه زبان ترکی مواجه شد که با ارسال نامه ای به مدیریت آنکامال اعلام کرد که نام انتخاب شده ترکی نیست و خواستار تغییر آن شد.

ankamall

در این مرکز خرید اکثر برندهای معروف دنیا حضور دارند. برندهایی همچون زارا، نایک، تامی، لاگوست، استارباکس، مک دونالد، برگرکینگ، کی اف سی. برندهای معروف ترک هم تقریبا در تمام مراکز خرید بزرگ حضور قوی و پررنگی دارند. مثل ماوی، کوتون، ال سی وای کی کی، فلو، میگروس، اچ دی دونر، پیدم، اس پاوا، دکاتلون. شما در هنگام خرید نباید نگران سررفتن حوصله فرزندانتان باشید زیرا محوطه بازی کودکان با لوازم تفریحی مناسبی در این مرکز خرید وجود داره.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  شهر مادرید اسپانیا

خلاصه تو این مرکز خرید هیچی کم نیست، چه خوراکی، چه پوشاک و حتی لوازم مصرفی منزل.

۲. کنت پارک Kentpark Alışveriş Merkezi 

این مرکز خرید بسیار زیبا و بزرگ در چهار طبقه ساخته شده است و می توان گفت از مراکز شیک و سطح بالای شهر آنکارا است. برندهای جهانی و داخلی ترکیه در فروشگاههای با متراژ بالا خود نمایی میکنند. طبق روال تمامی مال ها طبقه بالای این مرکز خرید میعادگاه خوش خوراکهاست. آنهای که بعد از خرید خستگی خود را با یه وعده غذای خوشمزه بدر میکنند. رستورانهای متنوع از برندهای آمریکایی و ترکیه ای. این مرکز خرید در کنار بلوار دوملو پینار “DUMLUPINAR” و جنب مرکز خرید جپا Cepa Alışveriş Merkezi واقع شده است. دسترسی آسان و همچنین پارکینگ مسقف و فضای آزاد از نقاط قوت این مرکز خرید آست.

کنت پارک

۳. ناتاوگا Nata Vega Outlet

یکی دیگه از بهترین مراکز خرید آنکارا ناتاوگا است چون با بودن یکی از فروشگاههای IKEA و MEDIA MARKT در مرکز خرید ناتاوگا این مرکز دیگه هیچی کم نداره. مرکز خرید فوق العاده بزرگ و کامل. فروشگاههای بزرگ از تمامی برندهای جهانی و ترک. فودکورت کامل و دوست داشتنی. یکی از وجه تمایزهای دیگر این مرکز خرید وجود آکواریوم بزرگ شهر آنکارا است. که این مرکز خرید رو به محل خوش گذرونی و تفریح هم تبدیل کرده است. این مرکز خرید در حاشیه شهر آنکارا و در کنار کمربندی D20 واقع شده است.

ناتاوگا

 

۴. آتاکوله Atakule Alışveriş Merkezi

برج آتاکوله یکی از نمادها و المانهای شهری آنکاراست. برج مخابراتی با معماری نزدیک به برج میلاد تهران ولی با ارتفاع کمتر. این برج در طبقات پایین خود مرکز خرید شیک و امروزی و سطح بالای را جا داده است. وجود پردیس سینمایی با سالنهای اکران متعدد باعث جذب جوانان به منظور گذران وقت شده است. شما بهد از خرید میتوانید از اسانسور مخصوص مجموعه آتاکوله استفاده کنید و به طبقات بالای برج برید. از اون بالا و از تراس برج ویو ۳۶۰ درجه فوق العاده ای از شهر آنکارا خواهید داشت. و به اصطلاح این مرکز خرید هم فال و هم تماشاست . ناگفته نماند در طبقات پایین و در تراس مجموعه کافه و رستورانهای زیادی وجود دارد که با توجه به فضای سبز و پارک روبروی مجموعه بهترین مکان برای قرارهای شما خواهد بود.در صورت نیاز برای دونستن نرخ پروازهای تهران به آنکارا به سایت قوی سیاه پارسیان سر بزنید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  کلیسای سنت پیتر در واتیکان

آتاکوله

 

۵. پانورا Panora Alışveriş Merkezi

مرکز خرید پانورا واقع شده در بلوار توران گونش یکی از مرکز خرید های بسیار با کلاس واقع شده در شهر آنکارا میباشد که بسیاری از برند های ترک و بین المللی را در خود جای داده است . معماری این مرکز خرید بسیار دیدنی و زیبا میباشد. این مرکز خرید دارای برند هایی همچون ال سی وایکیکی هاتملو دفاکتو و….. میباشد. اگر قسط گذراندن وقت و خرید از یکی از بهترین پاساژ های آنکارا را دارید قوی سیاه پارسیان این مرکز خرید را به شما پیشنهاد میدهد.

پانورا

۶.جپا Cepa Alışveriş Merkezi

یکی از مرکز خرید های واقع شده در بلوار دوملوپینار چسبیده به مرکز خرید کنت پارک. این مرکز خرید شباهت بسیار زیادی به مرکز خرید کنت پارک دارد و یکی از بهترین پاساژ ها برای خرید و وقت گذراندن میباشد و سبب این موضوع نزدیکی بسیار به پاساژ کنت پارک است. قوی سیاه پارسیان دیدن این پاساژ را حتما به شما پیشنهاد میکند.

جپا

امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشه، پیشنهاد میکنم مقاله هواپیمایی پگاسوس رو هم مطالعه بفرمایین .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید