بلیط ارزان دبی

دبی کجاست؟

دبی (یا دوبی) یکی از شهرهای امارات متحده عربی است که در حاشیه خلیج فارس واقع شده است. این شهر از جنوب با ابوظبی، از شمال شرقی با شارجه و از جنوب شرق با عمان هم مرز است. جمعیت آن در سال 2018 به 2 میلیون نفر رسید. هرچند آمارهای سال 2017 نشان دادند که تنها 8 درصد از جمعیت دبی را مردم بومی و اماراتی ها تشکیل می دهند.

اگر قصد سفر به دبی را دارید در ادامه با قوی سیاه پارسیان همراه باشید تا با انواع ویزای دبی آشنا شده و مراحل گرفتن ویزای دبی را متوجه شوید.

انواع ویزای دبی

دوبی

ویزای دبی انواع مختلفی دارد که با توجه به هدفتان از سفر می توانید بین آنها انتخاب کنید. به طور کلی دبی 4 نوع ویزا صادر می کند:

  • ویزای توریستی
  • ویزای کار
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای تحصیلی

هزینه و مدت اعتبار هر ویزای دبی با توجه به اینکه کدام یک از این ویزاها را انتخاب کرده باشید متفاوت خواهد بود. در ادامه به بررسی هر کدام از انواع ویزای دبی می پردازیم.

ویزای توریستی دبی

ویزای توریستی پر تقاضاترین نوع ویزای دبی است. اگر قصد خوش گذرانی در دبی را دارید و هدفتان از سفر، گردشگری و تفریحی است، باید برای دریافت ویزای توریستی دبی اقدام نمایید. ویزای توریستی دبی انواع مختلفی دارد.

ویزای توریستی عادی دبی

ویزای توریستی عادی دبی برای کسانی صادر می شود که کمتر از 15 روز قصد اقامت در دبی را دارند. درصورتی که قصد سفر به دبی از طریق تور را داشته باشید، برای همین نوع ویزا درخواست می دهید.

ویزای توریستی سرویس دبی

ویزای سرویس برای کسانی است که قصد دارند بیش از 15 روز در دبی بمانند.

ویزای توریستی یک ماهه دبی

با این ویزا امکان اقامت بین 1 تا 30 روزه در دبی برایتان فراهم می شود.

ویزای توریستی یک ماهه با چند بار ورود

این ویزا معمولا برای کسانی صادر می شود که در دبی مشغول گذراندن یک دوره ی آموزشی یا دریافت گواهی نامه و غیره هستند. اگر لازم است که در طی یک ماه چندین بار به دبی سفر کنید می توانید با دریافت این ویزا در طول یک ماه چندین بار به دبی وارد شوید.

ویزای توریستی سه ماهه دبی

ویزای سه ماهه امکان اقامت 90 روزه در دبی را به شما می دهد.

ویزای توریستی سه ماهه دبی با چند بار ورود

این ویزا نیز به شما اجاز می دهد که تا مدت 3 ماه از طریق آن وارد دبی شوید. در صورتی که این ویزا را داشته باشید می توانید در طول این 3 ماه هر زمان که خواستید از دبی خارج شده و دوباره به راحتی برگردید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی دبی

  • اسکن رنگی از صفحه اول پاسپورت
  • یک قطعه عکس
  • اسکن رنگی از پشت و روی کارت ملی
  • اسکن  شناسنامه
پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  فرودگاه های تایلند

نکات مهم:

  1. هر یک از ویزاهایی که نام برده شد از زمان صدور به مدت 2 ماه اعتبار دارند.
  2. امارات برای افراد زیر 18 سالی که به تنهایی سفر می کنند، ویزا صادر نمی کند.

هزینه ی ویزای توریستی دبی

با توجه به اینکه قصد اخذ کدام نوع از ویزای توریستی را داشته باشید، هزینه و مدت اعتبار ویزای متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می توان گفت که هزینه ویزای 14 روزه عادی 290 درهم، ویزای 14 روزه فوری 320 درهم، ویزای یک ماهه با یک بار ورود 350 درهم و ویزای یک ماهه با چند بار ورود 880 درهم است.

ویزای کار دبی

ویزای کار همانطور که از نامش مشخص است شرایطی را برایتان مهیا می کند که بتوانید در این کشور کار کنید. دریافت ویزای کار دبی آسان نیست چرا که افراد بسیاری متقاضی این نوع از ویزا هستند. در نتیجه شانس پذیرش کسانی که رزومه خوبی دارند بالاتر است.

مراحل دریافت ویزای کار دبی

ویزای دوبی

  1. گرفتن موافقت نامه از وزارت کار دبی

در صورتی به افراد خارجی ویزای کار دبی اعطا می شود که یک فرد بیکار با اقامت دبی نتواند کاری را که شما متقاضی آن هستید، انجام دهد. اگر نتوانید موافقت نامه وزارت کار دبی را دریافت کنید، نمی توانید برای دریافت ویزای کار دبی نیز اقدام کنید.

  1. دریافت ویزای ورود

در صورتی که موافقت نامه وزارت کار دبی را دریافت کرده باشید حال می توانید برای دریافت ویزای دبی اقدام کنید. این ویزا تا دو ماه اعتبار دارد و به شما اجازه می دهد که تا مدت 30 روز در دبی اقامت داشته باشید. حداکثر دوبار نیز اجازه خروج خواهید داشت.

  1. صدور Labor Card

این کارت از طرف کارفرمای شما در دبی صادر می شود و اعتباری 60 روزه دارد.

  1. دریافت شناسه یا ID اماراتی

برای دریافت ID اماراتی به موافقت نامه ی وزارت کار و پاسپوتتان نیاز دارید.

  1. معاینات پزشکی

آزمایش های مربوطه در یکی از بیمارستان های دولتی دبی از شما گرفته خواهد شد.

  1. مراجعه به اداره مهاجرت و اقامت

در صورتی که 5 مرحله ی قبل کاملا بی نقص و منظم پیش بروند حال می توانید با مراجعه به اداره مهاجرت و اقامت، مهر ویزای دبی را در پاسپورت خود ثبت نمایید.

همانطور که گفته شد دریافت ویزای کاری دبی آسان نیست. در نتیجه بهتر است برای گرفتن جاب آفر از دبی از موسسات معتبر استفاده نمایید.

تمامی مراحل گفته شده نیز باید طی 60 روز انجام شوند. پس برنامه ریزی را فراموش نکنید.

مدارک لازم برای ویزای کار دبی

  • 3 قطعه عکس پاسپورت
  • فرم درخواست
  • اصل و کپی پاسپورت
  • گواهی نامه تجاری معتبر از شرکت
  • گواهی سلامت
  • مجوز ورود (صادر شده توسط وزارت کار امارات)
  • Labor Card

هزینه ی ویزای کار دبی

هزینه دریافت ویزای کار دبی بین 1500 تا 2000 درهم خواهد بود.

ویزای ترانزیت دبی

ویزای دبی

ممکن است قصد داشته باشید به کشوری سفر کنید اما پرواز مستقیمی به آن کشور وجود نداشته باشد و مجبور باشید در یک فرودگاه دیگر پرواز خود را تغییر دهید. در این شرایط به ویزای ترانزیت نیاز خواهید داشت.

البته در کشور امارات اگر مدت انتظار شما در فردگاه برای پرواز بعدی کمتر از 8 ساعت باشد نیازی به دریافت ویزا نخواهید داشت ولی باید تمام طول مدت انتظار خود را در فرودگاه بگذرانید.

انواع ویزای ترانزیت دبی

  • ویزای ترانزیت 48 ساعته

این ویزای دبی در خود فرودگاه قابل اخذ بوده و رایگان است. قابل تمدید نیز نیست.

  • ویزای ترانزیت 96 ساعته

این ویزا در شرایطی قابل صدور است که فاصله زمانی تا پرواز بعدیتان بیش از 48 ساعت یعنی دو روز باشد. ویزا 50 دینار هزینه دارد و قابل تمدید هم نیست.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  معروف ترین خیابان های ترکیه

این ویزاها از زمان صدور به مدت 14 روز اعتبار دارند و همانطور که گفته شد هیچ کدامشان را نمی توان تمدید کرد.

مدارک لازم برای ویزای ترانزیت امارات

  • فرم درخواست ویزای ترانزیت
  • عکس 4*6 رنگی با پس زمینه سفید
  • پاسپورت (پاسپورت باید برای ویزای 48 ساعته، 3 ماه و برای ویزای 96 ساعته 6 ماه اعتبار داشته باشد.)
  • کپی رنگی از صفحه اول پاسپورت
  • کارت شناسایی
  • بلیط پرواز از دبی به مقصد بعدی

ویزای تحصیلی دبی

سفر به دبی

در سال های اخیر دبی یکی از مقاصد محبوب برای افرادی بوده است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای عربی را دارند. بسیاری از دانشگاه های دبی در حال حاضر از اعتبار بین المللی برخودار هستند. همچنین نکته مهم بعدی این است که برای بسیاری از دانشجویان، دانشگاه های دبی به عنوان پُلی برای ورود به دانشگاه های کشورهای کانادا، آمریکا و انگلیس شناخته می شوند چرا که امکان انتقالی گرفتن از دانشگاه های دبی به دانشگاه های این کشورها وجود دارد.

تنها نکته منفی در مورد ویزای تحصیلی این است که قابل تمدید نیست. در حال حاضر تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان ممکن است که بین 3 تا 5 سال طول می کشد.

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در امارات را داشته باشید باید حداقل نمره 6 را در آزمون آیلتس کسب کنید. گرفتن مدرک نیز حدودا بین 1 تا 2 سال طول می کشد.

تحصیل دکتری در دانشگاه های دبی کمی پیچیدگی های بیشتری دارد. برای اخد ویزای تحصیلی در این مقطع نیاز به یک استاد راهنما خواهید داشت و دوره تحصیل نیز بین 3 تا 5 سال طول می کشد.

تنها دانشجویان دکتری در این کشور اجازه ی کار نیمه وقت دارند.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی دبی

  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی سلامت
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • بیمه خدمات درمانی
  • تمکن مالی

هزینه ویزای تحصیلی دبی

هزینه ویزای تحصیلی با توجه به مقطع، دارا بودن بورسیه و غیره متفاوت خواهد بود. در نتیجه برای برآورد هزینه ها باید این نکات را در نظر داشته باشید.

مراحل اخذ ویزای دبی

دوبی

برای اخذ ویزای دبی لازم است که فردی حقیقی یا حقوقی ضمانت متقاضی ویزا را برعهده بگیرد که به این فرد، “کفیل” می گویند. کفیل می تواند یکی از بستگان فرد باشد و یا رابطه تجاری با یکدیگر داشته باشند. همچنین شرکت های خصوصی یا دولتی نیز می توانند برای مسافران خود تقاضای ویزا کنند.

برای ویزای توریستی، ویزای دبی از طرف آژانس مسافرتی برای فرد دریافت می شود. در نتیجه آژانس های مسافرتی از افراد یک چک ضمانت دریافت می کنند.

برای دریافت ویزای دبی نیازی به وقت سفارت و غیره ندارید. تمامی این موارد توسط کفیل شما (آژانس مسافرتی، شرکت یا…) انجام می شود.

زمان لازم برای صدور ویزای دبی

بالاتر نیز ذکر شد که ویزای دبی به طور کلی به دو دسته ی عادی و اضطراری تقسیم می شود. ویزای اضطراری طی دو یا سه روز صادر می شود. ویزای عادی نیز طی یک هفته صادر می شود. البته باید تعطیلات رسمی و تعطیلات سفارت را نیز هنگام اقدام برای دریافت ویزا در نظر داشته باشید.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر قصد سفر به دبی را دارید کافیست تا با ما تماس بگیرید و از تمام جزییات و پیچ و خم های اخذ ویزای دبی باخبر شوید. ما در قوی سیاه پارسیان کمک می کنیم تا به راحتی و در کمترین راهی عروس خلیج فارس شوید.

با ما در ارتباط باشید: 02165255534 – 09036834341

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید