رومانی

سفر به قلعه دراکولا

کارهای زیادی برای انجام و مکان های دیدنی فوق العاده ای در رومانی وجود دارد. اما اکثر گردشگران نمی دانند از کجا شروع کنند. بیشتر مردم با انتظارات کم یا بدون انتظار خاصی به رومانی می روند، اما به زودی متوجه می شوند که رومانی یک مکان بی نظیر برای گذران تعطیلات در کنار مردمی خونگرم و مهمان نواز، با بسیاری از جاذبه های گردشگری زیبا است. به همین دلیل است که بسیاری از آنها بارها و بارها به این کشور سفر می کنند.

بنابراین بیایید نگاهی به برخی از زیباترین مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری معروف در کشور دراکولا بیندازیم.

  1. قلعه دراکولا در ترانسیلوانیا: قلعه بران

دراکولا - ترانسیلوانیا

از میان همه مکان های دیدنی در رومانی، قلعه بران همچنان محبوب ترین در بین گردشگران بین المللی است. اگرچه این قلعه ترانسیلوانی یک قلعه مهم قرون وسطایی و متعلق به ملکه ماری رومانی بود، اما برای یکی از ساکنان خیالی خود بسیار معروف است: خون آشام کنت دراکولا.

صادقانه بگویم، هیچ کس نمی داند برام استوکر چقدر از قلعه بران یا ولاد سوم الهام گرفته است. اما به هر حال این رمان و فیلم های ساخته شده از آن باعث شده طرفداران کتاب و هالیوود این قلعه را به نام “قلعه دراکولا” بشناسند. این همان چیزی است که رومانی به آن معروف است و جاذبه گردشگری شماره ۱ در این کشور به شمار می رود. بنابراین هنگام بازدید از این قلعه خود را برای مواجهه با انبوه گردشگران آماده کنید.

قدمت این قلعه به قرن سیزدهم برمی گردد. قلعه بران برای محافظت از شهر نزدیک براشوف و عبور کارپات ها از ترانسیلوانیا در برابر مهاجمان خارجی ساخته شد. در این قلعه چهار طبقه و ۵۷ اتاق وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها دیدن کنند. هر اتاق پر از مبلمان، زره و لباس های تاریخی است. بنابراین هر کسی که عاشق تاریخ باشد، اوقات خوشی را در اینجا سپری خواهد کرد.

  1. زیباترین قلعه رومانی، قلعه پله

رومانی

اگر قلعه بران از یک میراث قرون وسطایی رومانی بگوید، قلعه پله از تاریخچه ی سلطنتی – و  عصر طلایی – این کشور صحبت می کند. اگر می خواهید تحت تأثیر استانداردهای زندگی سلطنتی قرار بگیرید، این قلعه را به لیست مکان های دیدنی خود اضافه کنید. قلعه پله در پای کوه های کارپات در تفرجگاه جذاب سینایا (۱ ساعت و ۳۰ دقیقه رانندگی از بخارست) واقع شده است. قلعه در اواخر قرن ۱۹ ساخته شد تا به عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی رومانی که آلمانی تبار بوده اند، عمل کند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بار مجاز هواپیما

این موضوع معماری نئو رنسانس قلعه با پنجره های شیشه ای رنگی و زیبا را توجیه می کند. کل قلعه که در آن زمان یک شاهکار مهندسی با امکانات مدرن مانند گرمایش از کف محسوب می شد، به شدت چشمگیر است و در خارج و داخل به خوبی حفظ شده است. در مجموع در این قلعه ۱۶۰ اتاق برای بازدید مهمانان در ۲ طبقه وجود دارد که بسیاری از آنها دارای آثار هنری بی نظیری از نقاشان معروف مثل گوستاو کلیمت هستند. بازدیدکنندگان از قلعه Peleș همچنین می توانند از تماشای هزاران اثر جذاب در زرادخانه قلعه که متعلق به قرن پانزدهم است لذت ببرند.

اگر درباره تاریخ رومانی کنجکاو هستید، بازدید از قلعه پلس یکی از بهترین کارها در رومانی است.

  1. شاهکار گوتیک در Brasov: The Black Church

رومانی

اگر قصد دارید از قلعه بران دیدن کنید، یک توقف در شهر قدیمی براشوف ضروری است. این شهر یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی در رومانی است. شهر به خاطر خیابان های قرون وسطایی جذابش که کوه ها آن را احاطه کرده اند مشهور است.

برجسته ترین نماد شهر، کلیسای سیاه است که همچنین نمونه ای عالی از معماری قرون وسطایی آلمان-ساکسون به شمار می رود. این کلیسای گوتیک جذاب نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری رومانی است بلکه همچنین بزرگترین عبادتگاه لوتری ها نیز به شمار می رود.

قدم زدن در شهر قدیمی براشوف حس عجیب و جالبی دارد که نباید آن را از دست بدهید. به جرات می توان گفت که براشوف از جذاب ترین شهرهای قرون وسطایی در اروپا است.

  1. موزه بروکنتال و آسترا در سیبیو

رومانی

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در ترانسیلوانیا انجام دهید این است که از شهر معروف سیبیو، یعنی محل قرارگیری موزه ملی بروکنتال و موزه سنتی و تمدن آسترا دیدن کنید. سیبیو با حل و هوایی اشرافی و پر جنب و جو ، با براشوف برای کسب عنوان زیباترین شهر، رقابت می کند. به همین دلیل است که شما باید از هر دو دیدن کنید. آنها فقط ۲ ساعت با هم فاصله دارند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  زیباترین کشورهای جهان

ساختمان زیبایی که امروزه به عنوان موزه ملی بروکنتال شناخته می شود، در اصل محل اقامت یک اشراف زاده ساکسونی (و مجموعه دار هنری ثروتمند) قرن هجدهم به نام ساموئل فون بروکنتال بود که در سیبیو زندگی می کرد. بروکنتال در اوایل دهه ۱۸۰۰ درهای خانه خود را باز کرد تا مجموعه هنری خود را با جامعه به اشتراک بگذارد. امروزه موزه ملی بروکنتال یک جاذبه مهم گردشگری در رومانی است. این موزه شامل هزاران نقاشی استثنایی اروپایی است که متعلق به قرن پانزدهم هستند.

سیبیو یک مقصد عالی برای سفر به رومانی است. چرا که هم دارای فرودگاه است و هم با چندین مکان معروف گردشگری در این کشور، فاصله ای ندارد.

  1. پیاده روی در کوه های کارپات

طبیعت رومانی

یک سوم کشور رومانی توسط کوه های کارپات که ارتفاع آنها به ۲۵۰۰ متر می رسد اشغال شده است. بنابراین این کشور مقصدی شگفت انگیز برای پیاده روی، کوهنوردی، تماشای حیات وحش و سایر فعالیت های خارج از منزل است.

پس می توانید برای کشف مناظر بکر و جنگل های قدیمی، حیات وحش غنی و روستاهای کوهستانی سنتی که هنوز تمدن در آنها دست نخورده است، در رومانی به پیاده روی بروید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید