مزرعه لالهای لزور

دشت لاله های مزرعه لزور کجاست ؟

دشت لاله های لزور در جاده کرج به چالوس، کیلومتر ۷، روستای کندر واقع شده است.
برای رسیدن به این مکان زیبا لازم است از کرج وارد جاده چالوس شده و در کیلومتر ۳ این جاده، تابلو خروجی روستای کندر در سمت شرق جاده به چشم می‌خورد. پس از طی حدود ۱۰ کیلومتر مسیر جاده فرعی آسفالت کوهستانی در منطقه البرز مرکزی به روستای کندر می‌رسید. این روستا مسیر قدیمی دیگری نیز از جاده چالوس و روستای پورکان دارد. که حدود هفت کیلومتر آخر آن خاکی است. هر وقت قصد رفتن به روستای لزور کردین حتما دوربین و موبایل خود را کامل شارژ کنید. چون انقدر زیبایی میبینید که حتما شارژ کم میارید.

لاله های زرد و قرمز-دشت لاله های لزور
دهیاری و اقامتگاه بومگردی روستای کندر .اقدام به ایجاد دشت گل لاله با کاشت بیش از دو میلیون پیاز گل لاله اکیوم در 30 مدل در رنگ های متنوع و همچنین گل های سنبل در مساحتی به وسعت حدود سه و نیم هکتار در ضلع غربی روستا نموده است. با توجه به وسعت و تعداد گل لاله، این مزرعه بزرگترین دشت گل لاله کشور است.

دلیل نام‌گذاری روستا

کندر به نام کهن دور نیز خوانده می‌شود. نام کهن دوربه دلیل دارا بودن اشیا قدیمی مانند سفال و ساروج که به دوره قاجار و صفویه برمی‌گردد. از دلایل دیگر نام کهن دور این که روستا به امامزاده داوود (ع) راه دارد.(6 ساعت فاصله)
روستای کندر منطقه ای ییلاقی در ارتفاعات کوهستانی جنوب رشته کوه های البرز مرکزی است که با توجه به نزدیکی به شهرهای کرج و تهران به یکی از تفرجگاه های این دو کلانشهر تبدیل شده است.
برای لذت بردن ازمنطقه بومگردی لزور، بهتر است در اواسط فصل بهار و اطلاع از باز شدن گل ها، با توجه به شرایط سالیانه آب و هوایی که معمولا در نیمه اول اردیبهشت می باشد به مزرعه لزور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ورودی به ازای هر نفر، می توانید خودرو را در محل پارکینگ پارک کرده و از مزرعه گل لاله دیدن نمایید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بندر چابهار و جاذبه های گردشگری آن

لاله و آسمان-دشت لاله های لزورجذابیت روستای لزور

این منطقه طبیعت کوهستانی زیبایی دارد. که جهت مشاهده پرندگان، گل ها و گیاهان کوهی طبیعت اطراف بسیار مناسب است. زندگی بومی و روستایی شامل تنورهای زمینی، پخت نان محلی، شیردوشی و محصولات تازه و سالم لبنی حس فوق العاده ای ایجاد میکند. سایر محصولات محلی و اقامت در کلبه های خشتی و کاهگلی با گرمایش چراغ نفتی و کرسی ذغالی، سرگرمی هایی نظیر سوارکاری، تیراندازی روز شما را کامل میسازد. چهارپایانی مانند شتر، اسب و قاطر که بعضا آزادانه در منطقه به چرا مشغولند، جذابیت طبیعت گردی و بومگردی را چند برابر میکند. شغل اکثر مردم روستا در گذشته کشاورزی و دامپروری بوده است. به طوری که جو، گندم و عدس مهم ترین محصولات زراعی روستا بوده است. امروزه بخشی از مردم روستا به خدمات گردشگری و بومگردی اشتغال دارند. در صورت نیاز مایحتاج خود را از روستاییان تهیه کنید. این کار بلعث رشد گردشگری بومی و ایجاد اشتغال برای زنان و جوانان روستا میشود.

گل لاله-دشت لاله های لزور

امکانات مزرعه لزور

از امکانات مزرعه لزور می‌توان به سرویس بهداشتی، بوفه، اقامتگاه‌های بوم گردی جهت شبمانی، آلاچیق، پخت نان محلی در روزهای آخر هفته، چای آتشی و … اشاره کرد. پارکینگ با ورودی هر ماشین ۱۰ هزار تومان. فقط خواهشمندیم به این طبیعت زیبا احترام بگذاریم. زباله های تولید شده خود را بازگردانیم. و در طبیعت کمتر از ظروف یکبار مصرف استفاده نماییم.

بهای بلیط باغ لاله‌های لزور

بهای بلیط این مجموعه در بهار سال ۱۳۹۹ به ازای هر نفر ۲۰ هزار تومان است.

لاله- دشت لاله های لزور

برای لذت بردن گروهی همراه با برنامه های شاد و مفرح میتوانید. از تورهای یک روزه قوی سیاه پارسیان به این مزرعه استفاده کنید .کافیست با کارشناسان ما در بخش تورهای داخلی با شماره 02165255534 تماس بگیرید. اگه این مطلب برای شما مفید بود حتما با استفاده از کلید شبکه های اجتماعی بالای صفحه اون با دوستانتان به اشتراک بزارید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  25 جاذبه گردشگری شیراز

 

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید