بالی

8 تا از مهمترین مکانهای دیدنی در بالی یا جزیره خدایان، مطمئنا تمام دیدنی های بالی را در بر نخواهد گرفت ولی از مهمترین مکانهای دیدنی بالی میباشد .بالی جزیره ای بسیار زیبا در کشور اندونزی است. بین اقیانوس آرام و هند قرار گرفته است. با دیدنی های فوق اعاده زیبا. یکی از بهترین سفرهای به یاد ماندنی. طبیعت گردی، تاریخی، مذهبی و عاشقانه. سفری که مطمئنا به خاطر زیبای ها و تنوع مکانهای دیدنی هیچگاه از خاطر شما نخواهد رفت.

عطر مست کننده بخور و روغن میخک در هوای غلیظ استوایی در جریان است. بادام زمینی در غرفه‌های کنار جاده‌ها شما را صدا  می‌کنند و موسیقی سنتی کماکان در برابر هیاهوی موتورسیکلت‌ها پخش می‌شود. بالی بهشت گردشگران است، موج‌سواران برای موج‌های افسانه‌ای سواحل بالی می آیند، کوهنوردان هم می‌توانند از قله‌های آتشفشانی جنگلی به سمت آبشارهای مه‌آلود لذت ببرند، و دوچرخه‌سواران می‌توانند از میان مناظر سرسبز پر از تراس‌های برنج و مملو از دهکده‌های سنتی رکاب بزنند و در این همه زیبایی غرق شوند.

معنویت لایه دیگری به جذابیت بالی می‌افزاید و بازدید از معابد باشکوه و مراسم مقدس هندوها از مهمترین کارهایی است که باید در بالی انجام دهید. شاید دلتان بخواهد خودتان نیز تجربه مدیتیشن در این فضای معنوی داشته باشید.

مهمترین دیدنی های بالی

1.معبد لمپویانگ Lempuyang

در بالاترین جای لیست مکانهای دیدنی در بالی این معبد رار دارد. اگر تا به حال عکس معروف اینستاگرامی افراد در دروازه‌های بهشت را دیده‌اید و در مورد مکان آن تعجب کرده‌اید، این معبد Pura Penataran Agung Lempuyang جایی است که آنها ژست گرفته‌اند. این بنای معروف که اغلب «معبد لمپویانگ» (Pura Lempuyang) نامیده می‌شود، در واقع یکی از مجموعه‌ای از معابد است که در ارتفاعات کوه لمپویانگ وجود دارد. گردشگران به اینجا می آیند تا عکسی بین راه پله های اژدهای بلند که قله مه آلود کوه آگونگ را قاب می کنند، بگیرند.

مکانهای دیدنی بالی

این معبد در بالای تپه بلند با یک راه پیاده‌روی با مجسمه‌ های  گوساله که تقریبا 1700 پله دارد و از میان جنگل مه گرفته تا ارتفاع تقریباً 1200 متری از سطح دریا قرار دارد. مراقب ماکاک های دم دراز خاکستری باشید که در طول مسیر در اطراف جنگل می چرخند.

پیاده‌روی به پورا لوهور لمپویانگ بسته به تناسب اندام شما معمولاً حدود 1.5 تا دو ساعت طول می‌کشد،  اما زمانی که به بالا رسیدید، با زیبایی عرفانی یک اثر باستانی – و مناظر تماشایی پاداش خود را خواهید گرفت.

اگراهل پیاده روی نیستید، ممکن است بتوانید به یک محلی پول بدهید تا شما را تا انتهای جاده آسفالته با موتور سوار کند و مسیر را برای شما کوتاه کند.

نکته داخلی: سعی کنید در یک روز صاف برای دیدن این معبد انتخاب کنید و یک سارافون بیاورید، همچنین توجه داشته باشید که روستاییان محلی در این نقطه معروف درخواست “کمک مالی” می کنند.

2.معبد اولوواتو  Uluwatu

معبد اولوواتو (Pura Luhur Uluwatu) یکی از معروف‌ترین معابد بالی است که به لطف محیط با شکوه آن (بالای صخره ) بسیار دیدنی و شگفت انگیز است. این معبد بر روی صخره‌ها در بالای یکی از بهترین مکان‌های موج‌سواری بالی قرار دارد.

در زبان بالی، “Ulu” به معنای “نوک” یا “انتهای زمین” و “Watu” به معنای صخره است، نامی مناسب برای این معبد در شبه جزیره بوکیت. غروب آفتاب بهترین زمان برای بازدید از این معبد است.  زمانی که آسمان و دریا در نور غروب خورشید می درخشند. اعتقاد بر این است که معبد از بالی در برابر ارواح شیطانی دریا محافظت می کند.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  بهترین هتل های پاتایا تایلند

مکانهای دیدنی بالی

مسیری خوش منظره از ورودی معبد، با مناظر خیره کننده در طول مسیر. فقط عبادت کنندگان هندو اجازه ورود به معبد را دارند، اما مکان زیبا و اجرای رقص Kecak ، غروب خورشید ارزش بازدید از این معبد را چند برابر میکند.

این معبد در 25 کیلومتری کوتا قرار دارد.

3.معبد الون دانو  Ulun danu

شماره 3 در لیست فهرست مکانهای دیدنی در بالی معبد الون دانو قرار دارد. Pura Ulun Danu Bratan متعلق به قرن هفدهم یکی از زیباترین مجموعه‌های معبد بالی است. این معبد در یک جزیره کوچک در امتداد ساحل غربی دریاچه براتان، در ارتفاعات خنک مرکزی بالی قرار دارد. معبدی کاهگلی که در پس زمینه حیرت انگیز گونونگ براتان قرار گرفته است، تصویر ایتن معبد روی دریاچه منعکس می شود و هنگامی که سطح آب بالا می رود، به نظر می رسد که روی سطح آن شناور است.

دریاچه براتان یکی از منابع اصلی آبیاری و آب آشامیدنی بالی است و مجموعه معبد به دیوی دانو، الهه دریاها و دریاچه ها اختصاص دارد.

معبد الون

بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه معبد مقدس الون دانو، اوایل روز، قبل از رسیدن اتوبوس های توریستی است. معبد به ویژه در نور ملایم صبحگاهی بسیار زیبا ادیده میشود.در فاصله نه چندان دور از مجموعه معبد، باغ گیاه‌شناسی بالی (کبون رایا بالی) نیز با جنگل‌های زیبای بامبو، بگونیا، مجموعه ارکیده و گیاهان دارویی قرار دارد که ارزش دیدن دارد.

4.جنگل میمون اوبود

در فهرست مکانهای دیدنی در بالی جنگل میمون اوبود قرار دارد. شما اگر عکاس طبیعت و یا دوستدار حیوانات هستید، بازدید از جنگل میمون ها یا پناهگاه میمون های مقدس، یکی از بهترین کارهایی است که در اوبود، بالی میتوانید انجام دهید. شما می توانید با حدود 10 دقیقه پیاده روی از مرکز شهر در Ubud به این جنگل زیبا برسید. از دادن مواد غذایی به حیوانات خودداری کنید. همچنین بطور جدی مراقب وسایل شخصی خود باشید زیرا میمونها اونها رو خواهند برد.

مکانهای دیدنی بالی

5.تراس برنج تگالالانگ و جاتیلوویه در بالی

شماره 5 در لیست فهرست مکانهای دیدنی در بالی تراس برنج تگالالانگ قرار دارد. اگه دلتون میخواد از مزارع برنج زیبای زمردی که در همه بروشورهای توریستی بالی و پست های اینستاگرام هست، بازدید کنید؟ باید به تراس‌های برنج Tegallalang یا Jatiluwih که در صدر فهرست مکان‌های دیدنی بالی قرار دارند برید. به‌خصوص اگر عکاس هستید.

مکانهای دیدنی بالی

در حدود 30 دقیقه رانندگی از شمال اوبود، به تراس‌های برنج تگالالانگ که یکی از معروف‌ترین مناطق برای عکاسی است و جاذبه های زیبایی اون  بی‌انتها میرسید . توجه داشته باشید که مردم محلی در امتداد این مسیر درخواست کمک مالی می کنند و بسیاری برای ورودی و پارکینگ در امتداد جاده درخواست پرداخت می کنند. یک راه آرامش بخش برای لذت بردن از مناظر سرسبز این منطقه رفتن به یکی از رستوران ها و کافه های متعدد مشرف به مزارع است.

6.ساحل کوتا

موج سوار در غروب خورشید در ساحل کوتا

بله، شلوغ است و دستفروشان دائمی ساحل را قدم میزنند، اما این ساحل زیبا شن و ماسه ای،  یکی از مکان های دیدنی در بالی است. شما یک روز سرگرم کننده را در اینجا خواهید داشت – به خصوص اگر موج سوار مبتدی هستید یا فقط می خواهید از مناظر زیبا لذت ببرید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  محبوبترین نوشیدنی های دنیا

مکانهای دیدنی بالی

شما می‌توانید کلاس‌های موج‌سواری را از قبل رزرو کنید و تخته‌های موج‌سواری، تخته‌های بوگی، صندلی‌های آفتاب‌گیری، و چترها آفتابگیر را مستقیماً از فروشندگانی که روی شن‌ها بساط کرده‌اند، اجاره کنید.  تعداد زیادی کافه و رستوران در کنار ساحل قرار دارند که ما میتوانید نوشیدنی ها و غذای مورد نیاز خودتان را تهیه کنید. فروشندگان ساحلی به راحتی با یک “نه متشکرم” مودبانه منصرف می شوند، اما یک نارگیل سرد یخی که در صندلی آفتابگیر شما سرو می شود و نوشیدن  آب آن ،طعم بهشت را تجربه خواهید کرد ، می تواند یک نعمت در یک روز گرم باشد.

ساحل کوتا یکی از بهترین مکان ها برای مسافران جوانی است که به دنبال فضایی سرزنده تر از استراحتگاه های ساحلی خواب آلود هستند.

برای خرید بلیط پرواز با بهترین نرخ به سایت قوی سیاه پارسیان مراجعه نمایید .

7.معبد تیرتا امپول Tirta Empul

در فهرست مکانهای دیدنی در بالی معبد تیرتا امپول (Pura Tirta Empul) در جنگل سرسبز استوایی مرکزی بالی که قدمت آن به حدود سال 960 بعد از میلاد می رسد، قرار دارد. که نگاهی اجمالی به مراسم پاکسازی مقدس دارد.

این مجموعه مهم معبد که یک سایت میراث فرهنگی ملی است به سه حیاط تقسیم شده است. نقطه کانونی استخر بزرگ و مستطیلی است که توسط یک چشمه از کوه مقدس تغذیه می‌شود، جایی که مردم محلی برای دعا و غوطه‌ور شدن در آب‌های شفابخشی که از یک سری فواره‌های مجسمه‌سازی شده فوران می‌کنند، می‌آیند.

مکانهای دیدنی بالی

اگر می خواهید در مراسم پاکسازی به مردم محلی بپیوندید، بهتر است ابتدا از یک راهنمای با تجربه بپرسید تا مطمئن شوید که به آداب و رسوم احترام می گذارید. شما باید با لباس کامل و پوشیدن سارافون و ارسی وارد آب شوید و بهتر است ابتدا مجموعه معبد را کاوش کنید، زیرا اجازه ندارید در حیاط با لباس خیس حرکت کنید.

بهترین زمان برای بازدید از معبد تیرتا امپول صبح زود و اواخر بعد از ظهر است.

8.آبشار Sekumpul

آبشار Sekumpul به عقیده بسیاری زیباترین آبشار بالی است. این جاذبه توریستی دور افتاده در منطقه Singaraja، در حدود 66 کیلومتری شمال Ubud، واقع شده است، در واقع مجموعه ای از حدود هفت آبشار است که مانند چادرهای مه آلود بلند بر روی لبه یک صخره سرسبز و پوشیده از جنگل، ریزش می کند.

توجه داشته باشید مردم محلی ممکن است سعی کنند قبل از ورود شما را پیاده کنند  و هزینه های گزاف ورودی و پارکینگ را بخواهند. ایده خوبی است که یک راهنمای محلی استخدام کنید که می داند چگونه این موانع جاده را بررسی کند و به مسیر صحیح آبشار دسترسی پیدا کند.

مکانهای دیدنی بالی

این سفر رفت و برگشت سه تا چهار ساعته از کنار تراس‌های برنج و روستاهای محلی مملو از درختان رامبوتان و دوریان می‌گذرد و از میان جنگل‌های انبوه استوایی ادامه می‌یابد. می‌تواند در بخش‌هایی سخت باشد، زیرا باید از پله‌های لغزنده پایین بروید و از طریق رودخانه سرازیر شوید، اما پس از رسیدن، می‌توانید با یک شنای با طراوت در پایه آبشار خنک شوید.

این یک ماجراجویی عالی برای دوستداران طبیعت است که می خواهند طعم بالی وحشی را دور از استراحتگاه های توریستی بچشند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید