مکانهای گردشگری اصفهان

شهر اصفهان از نظر شکوه زیبایی و بهره مندی از هنر و سرزندگی به نصف جهان مشهور است یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است که با اب و هوای معتدل و بسیار خوب و خود در هر فصلی از سال می تواند پذیرای گردشگران باشد.

اصفهان ،بی شک یکی از زیباترین نقاط ایران و حتی جهان است.جاهای دیدنی اصفهان بسیار زیاد و حیرت انگیز هستندو علاوه بر مکان های تاریخی و باستانی مراکز تفریحی و جاذبه های طبیعی زیادی نیز دارند.

وجود معماری باشکوه اسلامی ایرانی میراث جهانی یونسکو،پل های زیبا و پر زرق و برق ،گنبدها و مناره های زیبا ،فرهنگ محلی دوستانه،غذاهای خوشمزه و لذیذ ،کاشی کاری های جذاب و دلربا،بازار های سنتی تحسین برانگیز می باشد.

معرفی جاذبه گردشگری شهر اصفهان

۱- میدان نقش جهان

جهان یکی از جاذبه ها ی اصفهان که نه تنها خودش جاذبه ای دیدنی است بلکه بسیاری از جاذبه های دیذنی در این شهر و نیز اطرافش قرار گرفته اند.

یکی از جاهای دیدنی اصفهان میدان نقش جهان است که به جرات می توان گفت که یکی از بزرگترین و زیباترین میدان های جهان محسوب می شود.این میدان با ۵۰۷ متر طول و ۱۵۸متر عرض،چهار اثر تاریخی اصفهان شامل مسجد شیخ الطف الله،مسجد امام،سر در بازار قیصریه و کاخ عالی قاپور را در خود جای داده است.این میدان دورانی که صفویان اصفهان به عنوان پایتخت انتخاب کردند احداث شد.اطراف میدان نقش جهان ۲۰۰ حجره و ۲طبقه وجود دارد.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  دیدنی های آذربایجان غربی

امروزه معمولا بهترین صنایع دستی اصفهان را می توانید در مغازه های دور این میدان بیابید. میدان نقش جهان در سال ۱۳۱۳اول در فهرست آثار ملی ایران و بعد از آن در سال ۱۳۵۸به عنوان یکی از اولین آثار ایرانی در یونسکو به ثبت رسید و از گنجینه های جهانی به حساب آمد.

۲- سی و سه پل

یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی اصفهان سی و سه پل یا الله وردی خان است که با ۳۳دهانه،۲۹۵متر طول و ۱۴متر عرض،توسط الله وردی خان اوندیلادزه بر روی زاینده رود و همزمان با حکومت شاه عباس صفوی ساخته شده و محل برگزاری مراسم جشن آب پاشان و همچنین مراسم خاج شویان ارامنه اصفهان در دوره صفویه بوده است.

این جشن در ۱۳تیر ماه هر سال با ریختن آب و گلاب روی یکدیگر جشن آب پاشان برگزار می کنند،مراسم خاج شویان که مخصوص ارامنه اصفهان در دوران صفویه و محل اجنماع شاعران ،بزرگان وسایر مردم بوده است.

۳- کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون اصفهان از بناهای تاریخی اصفهان است و بالغ بر ۶۷۰۰۰متر مربع مساحت دارد،در دوره شاه عباس یکم احداث آن آغاز شد،ودر سلطنت شاه عباس دوم ،ساختمان تکمیل شد.

کاخ  چهل ستون به کتیبه معروف تاریخ آن ،عنوان مبارک ترین بنای دنیا را دارد.این کاخ در شرق خیابان چهار باغ پایین ،جنوب خیابان سپه و غرب میدان نقش جهان قرار گرفته است.

این مکان دیدنی که از کاخ های سلطنتی دوره صفوی است در سال های دهه ۱۶۰۰ میلادی تاسیس شده است.

۴- پل خواجو

پل خواجو از جاذبه های گردشگری و یکی از دوست داشتنی ترین جاهای دیدنی اصفهان در شب است که نور پردازی قابل تحسینی که درآن انجام شده است.پل خواجو یکی از بی نظیرترین معماری های شاه عباس دوم است که روی زایند رود ساخته شده است،اسم دیگر پل خواجو،بابارکن الدین است.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  مقدار بار مجاز در پرواز

۵- عمارت عالی قاپو

عمارت عالی قاپو بنایی تاریخی است که متعلق به دوران حکومت صفویان که به نام “عمارت عالی قاپو”نامگذاری شده است. البته این جاذبه گردشگری اصفهان در دوران گذشنه به نام های دیگری مانند “دولت خانه مبارک نقش جهان “و”قصر دولت خانه”شهرت دارد.

۶- مدرسه چهار باغ

مدرسه چهار باغ یکی از حیرت انگیز ترین جاهای دیدنی اصفهان است.مدرسه چهار باغ که به مدرسه سلطان حسین نیز مشهور است آخرین بنایی است که در عصر حکومت صفوی ساخته شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید