تور استانبول

تور استانبول

استانبول بدون شک یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار می رود. شهری در مرز آسیا و اروپا با غذاهای لذیذ، جاذبه های گردشگری فوق العاده و چای های ذغالی خوش طعم. اگر به دنبال تجربه یک سفر به یاد ماندنی در استانبول هستید، قطعا این راهنما در مورد تور استانبول و بایدها و نبایدهایی که در آنجا به دردتان می خورد، برایتان مفید خواهد بود.

از آنجایی که ترکیه کشور همسایه ی ما بوده و سفر به آن نیازی به ویزا ندارد، بعضی افراد گمان می کنند بدون نیاز به تور هم می توان به این کشور سفر کرد. این تصور وجود دارد که اگر بدون تور استانبول یا هر شهر زیبای دیگری، برای سفر به ترکیه اقدام کنید، هزینه ی سفر کمتر خواهد شد. اما سوال مهم اینجاست که آیا پرداخت هزینه ی کمتر، ارزش گرفتاری های پیش رو را دارد؟

سفر به استانبول: سفر شخصی یا تور استانبول؟

تور استانبول

سفر شخصی به استانبول شاید نسبت به سفر با تور استانبول ارزان تر تمام شود اما قطعا مشکلات خود را در پیش خواهد داشت. مشکلاتی که سفر با تور استانبول تمامی آنها را رفع می کند.

یکی از اساسی ترین موارد، رزرو هتل است. برای رزرو هتل از طریق سایت های خارجی به مسترکارت نیاز دارید. تهیه ی آن فرآیند خسته کننده و زمان بری است. با استفاده از سایت های ایرانی هم برای رزرو هتل ممکن است نتوانید در هتل مورد نظر خود اتاقی پیدا کنید.

در صورتی که با استفاده از تور استانبول تمامی روال اداری و دردسرها را به آژانس گردشگری سپرده و شما فقط برای سپری کردن یک تعطیلات به یاد ماندنی آماده می شوید. دیگر نیازی به جا به جایی در شهر با وسایل نقلیه عمومی، گشتن به دنبال آدرس ها و انتخاب بهترین مکان های توریستی نخواهید داشت.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  نمایشگاه اکسپو 2021 دبی

پس در نهایت می توان اینطور نتیجه گرفته که استفاده نکردن از یک تور استانبول برای دیدن این شهر زیبا شاید در ابتدا هزینه های شما را پایین آورد اما ممکن است در ادامه و در طول سفر شما را دچار دردسرهای مختلفی کند که هزینه هایتان را هم افزایش دهد.

حال در ادامه به بررسی چند نکته در مورد سفر به استانبول می پردازیم که دانستن آنها برایتان خالی از لطف نخواهد بود. این نکات حاصل تجربیات افرادی است که چه با تور استانبول و چه به صورت انفرادی به استانبول سفر کرده اند.

دو روز برای گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول کافی است.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای جهان است. خیابان بازار بیش از ۶۱ خیابان دیگر را در برمی گیرد و در آن بیش از ۳۰۰۰ مغازه وجود دارد. بنابراین بسیار راحت است که هر بار با قدم گذاشتن در آن هیجان زده شده و مدام خرید کنید. پس به شما پیشنهاد می شود به جای اینکه تمام وقت خود را صرف خرید کنید، حواستان به دیگر جذابیت های استانبول هم باشد.

مکان های درستی را برای خرید غذا انتخاب کنید.

این موضوع تنها مربوط به ترکیه و تور استانبول نیست بلکه برای سفر به تمام کشورها باید رعایت شود. خرید از دستفروشان گزینه ی مناسبی نیست. مسموم شدن آخرین چیزی است که در یک سفر تفریحی نیاز دارید.

پس اطمینان حاصل کنید که به رستوران ها وکافه های مناسب بروید. می توانید از کارکنان هتل یا مسئولین تور خود درباره مکان های مناسب برای غذا خوردن اطلاعات بخواهید.

جمع کردن لباس

پیراهن ها و تاپ هایی را انتخاب کنید که می توانید به صورت لایه لایه آنها را بپوشید. اگر در فصول سردتر به این کشور سفر می کنید، حتما یک کت زمستانی به همراه داشته باشید. ممکن است در طول روز هوا گرم بوده و در شب بسیار سردتر شود. پس همیشه قبل از بیرون رفتن حتما آب و هوا را بررسی کنید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم بخونی:  اربعین حسینی

با خود روسری ببرید.

استانبول مملو از مکان های مذهبی بسیار زیبا است. اما برای ورود به آنها از شما می خواهند حجاب داشته باشید. اگر می خواهید از تماشای شاهکارهای معماری مساجد این کشور باز نمانید، این نکته را فراموش نکنید.

در تور استانبول از قایق سواری خودداری کنید.

تور استانبول

اگر به مسجد آبی یا ایاصوفیه بروید، افراد زیادی تلاش می کنند تور قایقی به شما بفروشند. گول آنها را نخورید! این هم یکی از مواردی است که در آن باید به تور استانبول اعتماد کنید. چرا که بسیاری از افرادی که تور قایقی شخصی را به شما پیشنهاد می کنند مسیرهایی را انتخاب می نمایند که جاذبه های چندانی را در معرض دید شما نخواهد گذاشت. توضیحات زیادی هم درباره ی مکان ها و غیره ارائه نمی کنند. پس بی خیال این گزینه شوید و پول خود را خرج خوراکی های خوشمزه یا سوغاتی های زیبا کنید!

حداقل دو جفت کفش راحت بردارید.

مطمئن باشید از به همراه داشتن کفش های راحت پشیمان نخواهید شد. مسیرهای فوق العاده ای برای قدم زدن در استانبول پیدا خواهید کرد.

در نهایت، به یاد داشته باشید که در یکی از زیباترین و تاریخی ترین شهرهای جهان خواهیدبود. پس اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی خود را مدتی کنار بگذارید. هم از غذاها، هم از آب و هوا و هم ازدیدنی های شگفت انگیز استانبول نهایت لذت را ببرید.

اگر قصد سفر به این کشور و شهر زیبا را دارید به راحتی می توانید از طریق قوی سیاه پارسیان برای خرید تور استانبول و یا هر شهر دیگری در کشور زیبای ترکیه اقدام کنید.

با ما در ارتباط باشید : ۰۲۱۶۵۲۵۵۵۳۴ – ۰۹۰۳۶۸۳۴۳۴۱

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید